top of page

Kvalitet betyder mere end gode karakterer

Vi er en skole, der har en bred skare af lærere, som gør alt for at sikre, at alle elever får den undervisning, de har brug for at opnå succes, viden og dannelse. Vi følger nøje de fælles mål, der er fastsat for hvert klassetrin, og gør vores bedste for, at undervisningen imødekommer både klassens og elevernes forskellige behov.

På vores skole betyder kvalitet mere end bare gode resultater og karakterer; det handler også om at skabe et inspirerende læringsmiljø, hvor nysgerrighed og kreativitet er vigtige nøgleord, og hvor det ikke altid er resultatet, der er målet i sig selv, men også vejen dertil. Vi tror på at udvikle hele mennesket. Derfor lægger vi vægt på både faglig udvikling og dannelse, så eleverne ikke kun bliver fagligt dygtige, men også udvikler vigtige sociale færdigheder og et stærkt værdisæt.

 

I klasserummet gør vi brug af moderne teknologi og pædagogiske metoder i undervisningen, hvilket hjælper til at gøre læringsprocessen både engagerende og effektiv. Skolens undervisning er samtidig hele tiden i udvikling, og vi bestræber os på at følge med samfundets relevante debatter og tendenser.

Sct.Josephs_Final_15.jpg

Dit barn skal glæde sig til at starte i skole

Fra begyndelsen af april til juli arbejder vi målrettet for at sikre, at hvert barn har positive forventninger til at starte i skole efter sommerferien.

Vi ønsker, at både børn og forældre oplever en smidig og tryg overgang fra børnehave til skole, så børnene vænner sig til de nye omgivelser, kammerater og rammer.

 

Vi fokuserer især på at styrke positive sociale relationer og forberede børnene på skolelivet gennem aktiviteter, der understøtter et stærkt fagligt og socialt fundament for fællesskabet. Vi mener, at dette skaber de bedste vilkår for trivsel og læring for alle.

Sct.Josephs_Final_16.jpg

0.-3. Klasse

Indskolingen

Lærerne i indskolingen ankommer hver dag kl. 08:00 for at tage imod eleverne inden dagens start. Fokus er på at udvise omsorg for den enkelte, samtidig med at vi respekterer deres selvstændighed. Hovedtemaerne i indskolingen omfatter udvikling af respekt for andre, selvstændighed og behovsudsættelse. Når vejret tillader det, inddrager vi naturen i undervisningen og under spisepauserne samt i SFO’en.

4.-6. Klasse

Mellemtrinnet

På mellemtrinnet øges forventningerne til elevernes selvstændighed, og deres ansvarsområder udvides. Vi stræber efter at være klare omkring de krav, vi stiller, samtidig med at vi lytter til elevernes forventninger til en god skoledag. De faglige krav og den selvstændige læring intensiveres gradvist. Fra 4. klasse deltager klassens repræsentanter i skolens elevråd.

 

Som eleverne bliver ældre, ændres også vores trivselsarbejde. På mellemtrinnet bygger vi videre på indskolingens trivselsarbejde, mens indhold og metoder tilpasses præteenagernes behov. Eleverne i 5. klasse får ansvaret for at være legevenner for de nye 0. klasser, så de kan få en god start på skolelivet. Samtidig lærer 5. klasserne at tage ansvar for andre elever. Legevenner fremmer sammenholdet mellem de ældre og yngre elever. 6. klasse har ansvaret for vores skolepatrulje, som kan ses hver morgen ved skolens indgange.

7.-9. Klasse

Udskolingen

Jo tættere eleverne kommer på deres afgangseksamen, desto større bliver fokus på de faglige discipliner. Når eleverne når udskolingen, har de opbygget et solidt fundament for at håndtere de høje krav til selvstændighed og ansvarlighed. I teenageårene er eleverne udstyret med flere redskaber til at fremme både deres egen og klassens trivsel. I udskolingen målrettes trivselsarbejdet mere mod den enkelte klasse. Sammen med klasselæreren planlægger eleverne aktiviteter, ofte med input fra forældre. 

I udskolingen begynder karaktererne at få betydning, og terminsprøver afholdes som forberedelse til de endelige eksamener i 9. klasse.

Sct.Josephs_2024_Websize05.jpg

Fritagelsesansøgning

Hvis dit barn har behov for fritagelse fra undervisning, kan du ansøge om dette via denne formular. 

bottom of page